بهترین روغن برای درمان اگزما [۸ بهترین درمان خانگی اگزمای صورت] | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

بهترین روغن برای درمان اگزما [۸ بهترین درمان خانگی اگزمای صورت] | پزشکی


سیکل خارش و سوزش وقتی که برای هر شخصی ایجاد می‌شود قادراست سبب ایجاد ناراحتی و رنج در او شود. تقریبا زیادتر مردمی که با اگزما آشنا هستند این موضوع را به مناسبی درک می‌کنند.

اگزما یک واژه کلی برای توصیف تقویت متغیر پوست است که منجر به ایجاد پوستی ملتهب می‌شود. همواره در این تقویت پوست قرمز، خشک و ملتهب است و در بعضی از موارد نیز تاول زده و پوست پوست می‌شود.

واژه اگزما در بعضی از موارد جانشین واژه درماتیت می‌شود که با عنوان پوست ملتهب ترجمه می‌گردد.

گونه های متفاوتی از اگزما وجود دارد اما شایع ترین آن اگزمای آتوپیک است. این گونه اگزما زیادتر در بچه ها رواج دارد و توسط مواد آلرژی‌زا ایجاد می‌شود. اما این اگزما در طول دوران بزرگسالی نیز دیده می‌شود. معالجه ای برای آن وجود ندارد اما اگر علت ها ایجاد آن نمایان گردد، می‌توان علامت‌های آن را کمتر کرد.

همانطور که می‌دانید پوست اولین لایه دفاعی جسم محسوب می‌شود. اگر پوست را از جسم حذف نمایید، دربرابر گونه های متفاوتی از پاتوژن‌ها قرار خواهیم گرفت که جسم را تهدید می‌کنند. پوست از اپیدرم (لایه بیرونی) و درم( لایه عمیق‌تر) تشکیل شده است. پوست سالم و اپیدرم از سلول‌هایی ساخته شده است که از آب پر شده‌اند و لبریز از چربی و روغن هستند که سبب خوب شدن توانایی‌های حفظ آب در پوست می‌شود.

اگر اگزما دارید، پوست شما کمتر از حد متداول روغن و چربی تولید می‌کند. در این وضعیت توانایی پوست برایمراقبت آب کم شدن نمایان می‌کند.

فاصله بین سلول‌ها گسترده‌ و عریض می‌شود زیرا نمی‌توانند با رطوبت به اندازه پر شوند. در این وضعیت آب موجود در درم از دست می‌رود و مواد محرک و باکتری‌ها آسان تر می‌توانند به پوست نفوذ کنند. به همین خاطر نیز موادی همانند صابون و شوینده‌ها قادراست اگزما را بدتر کند درمآنانی خانگی زیر، بر روی تثبیت موانع پوستی تمرکز دارند و می‌توانند خلاء بین ان را پر کنند.

همینطور مصرف این مواد قادراست مسائل ویژهی همانند التهاب و خارش را کمتر کند.


  • روغن نارگیل برای اگزما

  • اجازه دهید کار را با ساده ترین مورد یعنی روغن نارگیل آغاز کنیم. روغن نارگیل اثر خیلی شگفت انگیزی بر روی پوست دارد و قادراست فضای بین سلولی را به مناسبی پر کند. در این وضعیت رطوبت پوست حفظ می‌شود و از ایجاد التهاب و خارش نیز پیشگیری خواهد شد.

    همینطور این روغن یک لیپید است و همانطور که می‌دانید روغن و چربی برای پیشگیری از خشک شدن پوست و برانگیختن پذیری آن خوب است.

    برای اینکار به روغن نارگیل احتیاج دارید. دست خود را با آب بشویید و خشک نمایید. روغن نارگیل را بر روی ناحیه مورد دید بمالید و اجازه دهید خشک شود. در صورت احتیاج در طول روز همین کار را تکرار نمایید.


  • معالجه اگزما با روغن جوجوبا

  • در حالی که روغن نارگیل واقعا استثنائی است، اگزما یک مریضی خیلی منحصر به شخص است و هر کسی نقادراست به راحتی از پس آن بربیاید. اگر در مورد شما نیز این چنین است می‌توانید روغن جوجوبا را امتحان نمایید. اگرچه این ماده واقعا یک روغن نیست اما یک موم مایع است.

    این ماده قادراست به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کند. ساختار مولکولی آن خیلی شبیه چربی‌هایی است که در سبوم طبیعی پوست یافت می‌شود. این ماده از اسیدهای چرب با زنجیره زیاد تشکیل شده است و خیلی پربار و مرطوب کننده است. برای انجام اینکار به روغن جوجوبا احتیاج دارید. دست خود را با آب بشویید و سپس خشک نمایید.

    روغن جوجوبا را به ناحیه مورد دید بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. این ماده همان طور که گفتیم خیلی پربار است. درنتیجه تنها میزان اندکی از آن به اندازه خواهد بود. این روغن را در صورت احتیاج سه بار در روز بر روی پوست اعمال نمایید.

    همینطور بخوانید: خصوصیات روغن جوجوبا برای پوست

  • مکمل‌های شامل روغن ماهی

  • روغن ماهی قادراست اگزمای شدید در بعضی از مردم را تسکین دهد. این روغن همینطور سبب تسکین خارش و سوزش حاصل از اگزما خواهد شد. تحقیقات متفاوت نشان می‌دهد مردمی که مبتلا به اگزمای آتوپیک هستند اسیدهای چرب کمتری نسبت به بقیه دارند.

    اسیدهای چرب N-6 و N-3 برای حفظ و نگهدری عملکرد طبیعی پوست خیلی الزامی است و روغن ماهی لبریز از این اسیدهای چرب است. استفاده هر روزه یا هفتگی روغن ماهی قادراست مزایای بیشتری به همراه داشته باشد.


  • کره تسکین دهنده

  • وقتی که صحبت از پوست خشک، حساس، دردآور می‌شود هیچ چیزی هنظیر یک کره ویژه برای جسم سودمند نخواهد بود.

    این ترکیب دارای ۴ ماده معالجه ای شگفت انگیز است و همین امر سبب می‌شود یک معالجه شگفت انگیز برای اگزما باشد. شی باتر همانطور که می‌دانید دارای خصوصیات خیلی سودمندی برای جسم است.

    این کره محتوای خیلی پربار از اسیدهای چرب سودمند دارد.زیادتر مزایای این کره به دلیل وجود اسیدهای چرب در آن است و توانایی این مواد برای ترمیم، معالجه و نرم کردن پوست اسیب دیده شگفت انگیز است.

    این ماده همینطور قادراست التهاب را کم شدن دهد که در اگزما خیلی اذیت کننده است. موم نیز واسطی است که برای ضخیم تر کردن کره به کار می‌رود اما به مواظبت و نرم شدن پوست نیز یاری خواهد کرد. روغن جوجوبا و نارگیل نیز مواد دیگری هستند که به این ترکیب اضافه می‌شوند.

    برای آماده این ترکیب به مواد زیر احتیاج خواهید داشت:

    • دو قاشق خوراکی خوری شی باتر
    • دو قاشق خوراکی خوری موم
    • شش قاشق خوراکی خوری روغن نارگیل
    • چهار قاشق خوراکی خوری روغن جوجوبا
    • اسانس اسطوخودوس( اختیاری)
    • شیشه تمیز

    در یک دیگ بخار، موم و روغن جوجوبا را به طور کامل ذوب نمایید. بعد از اینکه به طور کامل ذوب شدند، روغن نارگیل را به آن اضافه نمایید و هم بزنید. در نهایت حرارت را کمتر نمایید و شی باتر را به آن اضافه نمایید و هم بزنید تا کاملا ذوب شود.

    ترکیب را در یک ظرف تمیز بریزید و در صورت احتیاج اسانس اسطوخودوس را به آن اضافه نمایید. درپوش آن را بگذارید و اجازه دهید اندکی خنک شود. سپس بر روی ناحیه مورد دید بمالید.


    معالجه اگزما

    1. در مواردی که روغن کارساز نیست از گزینه‌های زیر مصرف نمایید

    زیادتر معالجه های خانگی که برای اگزما بیان کردیم، شامل روغن بود. در حالیکه این معالجه‌ها امکان پذیر است برای بعضی از مردم کارساز باشد اما برای بعضی نیز سودمند نیست. گلیسیرین نباتی محبویت و اعتبار مناسبی در میان مردم ندارد.

    گلیسیرین یا گلیسرول، ماده اصلی لیپیدها هستند و همواره محصول جانبی در تولید صابون‌های صنعتی می‌باشند. چیزی که سبب ایجاد فرق بین گلیسیرین متداولی و گلیسیرین نباتی می‌شود این است که دومی( گلیسیرین نباتی) پایه گیاهی دارد. این ماده همواره از موادی همانند نارگیل یا روغن پالم به دست می‌آید.

    گلیسیرین‌های متداولی از چربی‌های حیوانی به دست می‌ایند و کیفیت مناسبی ندارند. گلیسیرین‌های گیاهی دارای خلوص ۹۹.۷ درصدی هستند. به همین خاطر نیز این مواد فایده مرطوب کنندگی مناسبی دارند و می‌توانند پوست را از خارش، سوزش و التهاب مواظبت نمایند.

    برای انجام اینکار به مواد زیر احتیاج خواهید داشت:

    • گلیسیرین نباتی
    • آب تصفیه شده
    • بطری خالی اسپری

    به نسبت ۱:۱ از گلیسیرین و آب مصرف نمایید. آن را در بطری اسپری خالی بریزید و سپس تکان دهید تا مواد موجود به مناسبی ترکیب گررد. در صورت احتیاج روی پوست خود اسپری نمایید. شما می‌توانید به نسبت ۲-۱ نیز اینکار را انجام دهید اما مناسبتر است با نسبت‌های کمتر کار خود را آغاز نمایید تا بازتاب پوست به این ترکیب را بدانید.


  • انجام تغییرات زیاد مدت

  • برای تسکین زیاد مدت، بایست تغییرات زیاد مدت ایجاد نمایید.

    یک دفترچه یادداشت کوچک بردارید و تمام کارها یا موادی که سبب آغاز و برانگیختن اگزما می‌شود را در طول وقت یادداشت نمایید.

    به تدریج متوجه پدیدار شدن مدلیی خواهید شد که با مصرف آن می‌توانید مواردی که بایست پرهیز شود را مدیریت نمایید. پرهیز از محرک‌ها و مواد آلرژی زا یک رویکرد استوار برای مناسبتر کردن تقویت اگزماست.


  • مصرف جوی دو سر

  • وقتی که همه ی معالجه‌ها با عدم موفقیت مواجه شده و مدیریت آن پیچیده می‌شود، بایست از مواد اصلی مصرف نمایید. یک حمام جوی دوسر قادراست رطوبت مورد احتیاج جسم را فراهم کند و سبب تسکین جسم شود.

    اجزای تشکیل دهنده شیمیایی در جوی دو سر خصوصیات ضد التهابی دارد که قادراست در خوب شدن و معالجه اگزما سودمند باشد. این ماده همینطور قادراست خارش و سوزش را کمتر کند.

    برای انجام اینکار شما به یک عهده جوی دو سر و یک وان احتیاج دارید. ابتدا جوی دو سر را در یک پارچه تمیز بریزید و مطمئن شوید که از آن خارج نمی‌شود. وان را با آب پر نمایید و پارچه جوی دو سر را در آن قرار دهید.

    به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در داخل آن بنشینیدو سپس با حوله نرم خود را خشک نمایید و مرطوب کننده متداول خود را اعمال نمایید.


  • چای گیاهی

  • بابونه تسکین دهنده باورنکردنی برای پوست است. این ماده التهاب را کم شدن می‌دهد، خارش را از بین می‌برد و نقاط موجود بر روی پوست را معالجه می‌کند. فایده معالجه ای آن به دلیل وجود یک الکل طبیعی به نام بیسابولول است.

    بیسابولول قادراست خارش را تسکین دهد، التهاب را کم شدن دهد و دارای فایده ضد میکروبی است. مناسبترین شیوه برای مصرف بابونه، حمام گرفتن با آن است. این شیوه خیلی شبیه حمام جوی دو سر است فقط اینبار بایست از بابونه مصرف نمایید.

    برای اینکه بتوانید از مزایای این ماده بهره مند شوید به ۴ قاشق خوراکی خوری گل بابونه خشک شده، پارچه تمیز و وان احتیاج دارید.

    بابونه خشک را در یک پارچه تمیز بریزید. شما می‌توانید بعدا میزان زیادتری بابونه اضافه نمایید. اما چهار قاشق خوراکی خوری برای آغاز کافیست. آن را داخل وان آب بیندازید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در داخل آن بخوابید.سپس از مرطوب کننده متداول خود مصرف نمایید.

    ۲ دیدگاه

    1. ❖ dream maker در آذر ۴, ۱۳۹۵در۹:۵۹ ب٫ظ

      شی باتر رو بایست از کجا آماده کنیم؟

      جواب ›
    2. نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد